
This provides an intimate and deep safety in a community is its link with luogo in cui è situata. È una relazione che si instaura nel corso dei secoli e che nel tempo dà vita a una catena che si snoda nella storia con continuità e costanza. Quella che Carl Schmitt definiva collocazione spaziale storico concreta è irrinunciabile per ogni vera compagine umana che intenda prolungare nel tempo la missione storica di cui s’è fatta carico.
Si tratta in tutta evidenza di un principio identitario e perciò marcatamente relativista: la collocazione territoriale sorge da una appropriazione e da una divisione, sorge cioè da un atto volontaristico di de-cisione che costringe a una scelta specifica, collocata, condizionante. Come ha chiarito da tempo l’antropologia, l’uomo ha una molteplicità di “nature” tra le quali scegliere, egli è l’unico essere vivente a non essere determinato e fissato all’origine. L’uomo può scegliere, ma una scelta di tal specie, il gesto che decide per una “natura” piuttosto che per un’altra, per un ordinamento piuttosto che per un altro, è già la prima pietra della civiltà, della Kultur spengleriana.
Quindi alla base di una civiltà compiuta, di una comunità vitale, vi è una decisione che proietta quel gruppo umano nella storia, segnandone così il destino, e differenziandolo quindi da ciò che si trova al di là dei suoi confini spaziali. L’uomo ha dunque la capacità di scegliere la propria identità, to give himself the way he considers best and score with his vision of world history to come to his people. This is called destiny.
is consistent with this order of things that the historical identity of a people can change and transform over time, acquiring new forms of expression. How many critics are saying as Hobsbawm's true identity: the tradition is a political construction. Their argument assumes, however, that every building is something very easy to demolish and replace. Even in egalitarian field had to be acknowledged that the identities, although the result of a choice of history and not a kind of metaphysical original preformation, however, are operating effectively and profondamente sentite. Radici che affondano da secoli in un suolo sono difficili da estirpare a parole.
L’identità, la tradizione che si prolunga nella storia e si colloca in un territorio e lo conforma, nasce da una decisione umana storicamente collocata, questa decisione dà inizio a un destino temporale. Un tale destino di civiltà sorge nel suo fulcro fondamentale da un mito di fondazione. Il mito è un racconto operante nella compagine umana che si radica nella specifica natura intellettuale e fisica di una popolazione, nasce da una ispirazione collettiva che richiede una peculiare condizione storica e che segna inevitabilmente il futuro. Le trasformazioni che si accumulano nei secoli non sono un di più, ma sono modifiche e aggiunte a un original plan that does not lose force if constantly aware of the initial act and if always careful to keep faith with the historic mission of destiny drawn from the decision-legendary original.
The root is the foundation of all genuine community building, without the presence on a territory, the original living and the deep bond of love which calls men to it, without these components, there is no identity and there is no human history. Civilization arises from a voluntary political act that needs to be placed in a specific place. Root means to put down roots, to trace the line that indicates the way forward. It will be a way not straight, but as long as the founding myth of the fire will continue to revitalize the community, will be the fate and authenticity. It is in this light that one must read the Indo-European civilization's ability to incorporate effectively the myth of matriarchal societies without giving up the own cultural and anthropological.
What are they saying in those years, the enemies of all universalist difference and identity of each, what's egalitarian claim destroyers of all history and destiny, is the result of leveling globalizing discourse that wants to reduce the large, multi-dimensional one-dimensional. Aided by a split, and security-irrational impulse, egalitarianism is an effective foothold in order to reduce their to divide and control people and make people weak and historical roots. Universalism leveling then takes the features of an exasperated tolerance, says the needs of hospitality and promises the coming of heaven on earth where you will be reached to create a single globalized world, where everyone can feel "world citizen" . According to this egalitarianism to the nth degree, legitimate son of the Christian-Enlightenment universalist project, you must all follow and convert to the only truth and allow themselves to be enlightened by the good news. The fate magnificent and progressive take time, but will inevitably lead to the end of the story and peace among men.
is clear at this point that such a thought, and all-oppressive, hypocritical and deadly, hides a deep and violent intolerance of the people as such, that wants the destruction and resorption of each unit of the same historical community - wants the end of differences. This project is not what the past few decades, but it is a historical mission that is anti-historical is extended over the centuries and it seems increasingly successful in recent years. In a trend that opposes the field against the superhuman speech that starting from the roots and the decision-mythical anthropological destinal says the differential and absolute goodness a continuation of differences that mean real wealth.
(f.)

works of Dennis Rudolph
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